ولی غلامی یکشنبه 26 مرداد 1399 02:15 ق.ظ نظرات ()

ساخت انیمیشن

راهنمایی برای تاریخچه انیمیشن و استفاده مدرن در طراحی

در عصر دیجیتال ،ساخت انیمیشن ها می تواند کارهایی بیش از سرگرمی کودکان انجام دهد. این یک ابزار موثر برای ارتباط بصری است. البته این یک رسانه کاملاً جدید برای بیان و خلاقیت ارائه می دهد ، اما در یک سطح عملی تر ، حرکت انیمیشن نسبت به تصاویر استاتیک توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

در این مقاله ، ما یک نمای کلی از انیمیشن را ارائه می دهیم. ما در مورد انیمیشن برای طراحان بحث می کنیم و برخی از تکنیک های اوج دوران کارتون ها را به روزرسانی بسیار مورد نیاز برای دوران مدرن ارائه می دهیم. ما همچنین جنبه تجاری انیمیشن را به نمایش می گذاریم ، توضیح می دهیم که چگونه می تواند UX(روندی است که به منظور افزایش رضایت کاربر (یا مشتری) از محصول که از طریق ارتقاء کیفی بهبود قابلیت استفاده،سهولت در استفاده، تعاملی لذت‌بخش بین کاربر (یا مشتری) و محصول) وب سایت شما و همچنین اثربخشی کمپین های بازاریابی دیجیتال را بهبود ببخشد.

انیمیشن

انیمیشن چیست؟

انیمیشن ضبط تصاویر-نقشه های متوالی ، استاتیک یا عکس های اشیاء بی جان و بازی کردن آنها به صورت متوالی برای تقلید از حرکت دنیای واقعی است. اگر تاکنون ورق های پویانما(ورق‌های پویانما به روش تورق سریع امکان متحرک سازی اشکال را پدید می‌آورند) دیده اید ، می دانید که چگونه کار می کند.

اما وقتی می پرسید "انیمیشن چیست؟" شما چیزی بیش از یک تعریف فنی می خواهید. از کجا آمده؟ در طلب چیست؟

اگرچه ایده هنر متوالی و پی در پی به هزاران سال برمی گردد ، بسته به تفسیر شما از نقاشی های غار ، می دانیم که انیمیشن فقط با اختراع نوار فیلم امکان پذیر شده است. با این حال ، اپتیک پشت انیمیشن از اوایل دهه 1800 شناخته شده است ، همانطور که در زیر فناکیستوسکوپ (این دستگاه از ترکیب دو صفحه گرد، یک دسته نگهدارنده و یک میله رابط دو صفحه گرد است که امکان چرخش دو صفحه را در آن واحد و به‌طور همزمان ایجاد می‌کند) سیمون فن استامپفر (1833) می بینید.

اولین ساخت

اولین انیمیشن روی فیلم در واقع توسط دست هنرمند و مخترع فرانسوی چارلز امیل رینو در پرکسینوسکوپ (یک دستگاه انیمیشن که از نواری از تصاویر که در اطراف سطح داخلی یک استوانه چرخان قرار گرفته بود ، استفاده می کرد) - یکی از اختراعات پله ای که منجر به دوربین فیلمبرداری شده بود ،  خود نقاشی شد.

برای اولین قسمت از دهه 1900 ، هنرمندان از سراسر جهان با انیمیشن آزمایش کردند ،مانند Katsudō Shashin که اخیراً کشف شده است ، مورخ 1907 تا 1911 و گفته می شود بخش اعظمی از انیمیشن غربی است. با این حال ، انیمیشن بیشتر به عنوان یک چیز نو ظهور تا دوران والت دیسنی در دهه 1920 میلادی تصور می شد ، وقتی صدا در فیلم ها شروع به اجرا می کرد. Steamboat Willie (1928) ، کارتون "پرچم کشتی" دیزنی ، اولین کارتون با صدا نبود ، اما یکی از محبوب ترین ها در آن زمان بود.

در دهه 1930 ، استودیوهای دیگری دریافتند که از طریق پویانمایی می توان پول بدست آورد ، انگیزه پشت پرده برادران وارنر Looney Tunes و Merrie Melody را راه اندازی کرد. دهه 1930 شاهد رقابت دوستانه ای میان میکی و باگ ها بود - که اکنون به عنوان عصر انیمیشن طلایی آمریکا شناخته می شود - که با قدرت بازی دیزنی با سفید برفی و هفت کوتوله به اوج خود رسید ، اولین فیلم بلند سینمایی که کاملاً از تصاویر دست ساز ساخته شده است.

بقیه تاریخ است. با محبوبیت تلویزیون رنگی در اواخر دهه 50 ، یکی دیگر از پیشگامان انیمیشن آمریکایی هانا باربرا وارد صحنه شد. پس از انقلاب فرهنگی دهه 1960 ، انیمیشن برای بزرگسالان انتخاب شد معروف ترین X- Fritz the Cat (1972) با توجه به اثر طنز افسانه رابرت کروم . سرانجام ، در دهه 1990 ، تصاویر تولید شده توسط رایانه (CGI) توانستند با انیمیشن دستی رقابت کند که توسط اولین فیلم کاملاً CGI  یعنی"داستان اسباب بازی 1995"رواج یافت.

با توجه به تاریخ گسترده انیمیشن ، می بینیم که جاذبه و کشش آن نیز گسترده است. البته بچه ها آن را دوست دارند ، زیرا بیشتر داستان ها برای کودکان شامل صحبت کردن حیوانات ، کتری چای یا تصاویری است که در غیر دنیای انیمیشن غیر ممکن است زنده شود.